Vaak gestelde vragen
Zijn jullie geconventioneerd?
Nee. In overleg met de kinesisten in de praktijk is de beslissing genomen niet deel te nemen aan de conventie, zolang de regering niet ingaat op de vragen en eisen van de kinesisten in België.
Heb ik een voorschrift nodig voor kinesitherapie?
Ja. Voor een behandeling kinesitherapie hebt u altijd een voorschrift nodig van uw arts of specialist. Zolang u dit voorschrift niet hebt mogen wij niet starten met onze behandelingen.
Heb ik een voorschrift nodig voor osteopathie?
Nee. Voor osteopathie hebt u geen voorschrift nodig, u krijgt hiervoor in de meeste gevallen ook geen terugbetaling via uw mutualiteit. Enkele ziekenfondsen zijn echter recentelijk wel begonnen met het, weliswaar beperkt, terugbetalen van enkele osteopathiebehandelingen per jaar. Voor meer vragen hierover kan u altijd terecht bij uw mutualiteit.
Hoe werkt de betaling voor kinesitherapie?
Sinds 1 februari 2025 werkt onze praktijk op de nieuwe digitale wijze die door het RIZIV ontwikkeld werd. U betaalt na elke afspraak kinesitherapie het volledige tarief via Bancontact of Payconiq, uw getuigschrift zal vervolgens onmiddellijk en digitaal naar uw mutualiteit worden verzonden. De mutualiteitsbijdrage zal u uiterlijk 10 werkdagen later op uw rekening zien verschijnen.
Hoe werkt de betaling voor osteopathie?
U betaalt na het consult het volledige tarief osteopathie via Bancontact, Payconiq of cash. Voor de eerste 5 behandelingen van het kalenderjaar krijgt u een getuigschrift osteopathie mee dat u bij uw mutualiteit kan binnenbrengen om uw terugbetaling te bekomen.
Wat moet ik meebrengen?
Voor kinesitherapie brengt u uw voorschrift, identiteitskaart, klevers van uw mutualiteit en eventueel beeldmateriaal mee.
Voor osteopathie brengt u uw identiteitskaart en eventueel beeldmateriaal mee.
Krijg ik een afspraakherinnering?
Ja. Na uw eerste afspraak hebt u een patiëntenfiche bij ons waar uw gsm-nummer in genoteerd staat, vanaf dan krijgt u de werkdag voor die van uw afspraak een sms van ons met het juiste uur van uw afspraak in. Let er wel op dat u op deze sms niet kan antwoorden. Indien u nog vragen hebt in verband met uw afspraak of indien u deze wil annuleren kan u ons per mail of telefonisch bereiken. Zowel ons emailadres als ons telefoonnummer kan u ook in de afspraakherinnering terugvinden.
Ik kan niet naar mijn afspraak komen, wat nu?
Wij verwachten van onze patiënten dat ze ons ten laatste 24u op voorhand van hun annulering op de hoogte brengen. Zo hebben wij voldoende tijd om uw plekje op te vullen met een andere patiënt die zo, vroeger dan verwacht, verder geholpen kan worden.
In uitzonderlijke situaties (overmacht, autopech, file) brengt u ons op de hoogte vanaf dat deze situatie zich voordoet.
Bij het niet tijdig doorgeven van uw annulering behoudt de praktijk zich het recht voor uw consult aan te rekenen.
Hebt u een andere vraag?
Voor alle andere vragen kan u contact opnemen via mail@therapeutischcentrumschoten.be of telefonisch op het nummer 03 288 64 26 binnen onze telefoonuren die u kan terugvinden op de contactpagina.
Voor alle zakelijk vragen of spontane sollicitaties kan u contact opnemen via natancools@totan.be.